1. UTJECAJ POREMEĆAJA U PONAŠANJU NA USPJEH UČENIKA U ŠKOLSKOM UČENJU, Neda Dukarić, mag. educ. rehab.
2. VREDNOVANJE MOTORIČKIH POSTIGNUĆA U NASTAVI TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE, Mateja Posavi Došen, mag. prim. educ.
3. EVALUACIJA, ANALIZA RADA I PRIJEDLOZI UČITELJA ZA EDUKACIJAMA U OKVIRU ŽSV-a
UTJECAJ POREMEĆAJA U PONAŠANJU NA USPJEH UČENIKA U ŠKOLSKOM UČENJU
Poremećaj u ponašanju može biti posljedica određenih bolesti i/ili stanja djece (npr.autizam), dakle organski uvjetovano, ali može biti uzrokovano i sekundarnim čimbenicima iz neposredne okoline koji uzrokuju socio-emocionalne teškoće. Kod velikog broja djece poremećaj u ponašanju uzrokovan je socio-emocionalnim teškoćama. U ovom predavanju naglasak će biti na ovoj drugoj skupini. Nazočni će se upoznati sa simptomatologijom spomenutih teškoća, kako ih prepoznati, mogućim posljedicama, koje su specifičnosti u svakodnevnom školskom funkcioniranju tih učenika, kako se one odražavaju na praćenje nastavnog procesa, izvršavanje školskih obaveza i općenito na akademski uspjeh učenika. Također će ukratko dobiti naputke kako reagirati i pristupiti učenicima sa socio-emocionalnim teškoćama, suradnji s roditeljima, ulozi razrednika, SRS-i škole i kome se obratiti za stručnu pomoć u radu s tim učenicima.
VREDNOVANJE MOTORIČKIH POSTIGNUĆA U RAZREDNOJ NASTAVI
U nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture tri su sastavnice koje se kontinuirano prate i vrednuju kod učenika tijekom nastavne godine. Riječ je o motoričkim znanjima, motoričkim postignućima te aktivnosti učenika i odgojnim učincima. Sukladno kurikulumu nastavnog predmeta Tjelesne i zdravstvene kulture prijedlog postotka zastupljenosti predmetnih područja ovog nastavnog predmeta u razrednoj nastavi je sljedeći: 40% odnosi se na motorička znanja, 30% na zdravstveni odgojni učinak tjelesnog vježbanja, 20% na morfološka obilježja, a 10% na motorička postignuća. Sukladno tome određuju se i okvirni postotci vrednovanja predmetnih sastavnica.
Motorička postignuća su spoj motoričkih znanja i sposobnosti, a zadatak svakog učenika je postići što bolji rezultat u određenoj tjelesnoj aktivnosti. Sposobnost je to da učenik stečeno znanje primjeni u pravo vrijeme. I ova, kao i ostale sastavnice ovog nastavnog predmeta, vrednuje se formativno i sumativno. Prije sumativnog vrednovanja provodi se formativno vrednovanje i postavljanje normi na temelju dobivenih rezultata za određeni razredni odjel.