Učenici 5. razreda naučili su računati s decimalnim brojevima, a stečena znanja primijenili su pri izradi projektnog rada na temu Planiramo školsku zabavu. Ove aktivnosti nastavak su obilježavanja Svjetskog i Europskog tjedna novca.
Učenici su imali zadatak, koristeći se katalozima trgovačkih kuća, izraditi analizu troškova pripreme zabave za kraj školske godine.
Izrada zadatka sastojala se od nekoliko aktivnosti: dogovor oko popisa namirnica i potrebnih količina, procjena ukupnih troškova, izračunavanje točnog iznosa računa te razlike troškova dobivenih procjenom i pisanim izračunavanjem. Pitanje na koje je trebalo pronaći odgovor: S kolikim iznosom novca treba sudjelovati svaki učenik kada bi zaista obavili kupnju prema pripremljenom planu ? Je li taj iznos prihvatljiv ? Je li potrebno izvršiti izmjene u planiranju ?
Sve potrebne informacije bilo je potrebno vizualno organizirati na zadani format papira tako da budu čitljive i razumljive svakome, te pažnju posvetiti estetskom izgledu rada. Učeničke radove izložili smo u holu škole kako bi i ostali učenici imali priliku vidjeti primjer planiranja kupnje.
Osim primjene stečenih znanja o decimalnim brojevima, izradom zadatka učenici su naučili da je važno planirati troškove i kupnju jer naše želje nisu uvijek u skladu s financijskim mogućnostima. Projektnim zadatkom kod učenika želimo potaknuti razvoj svijesti o potrebi planiranja i analize vlastitih troškova te donošenja ispravnih financijskih odluka u budućnosti.
Opisane aktivnosti nastavak su obilježavanja Svjetskog i Europskog tjedna novca, kojima želimo unaprijediti razinu financijske pismenosti djece i mladih s ciljem postizanja financijske dobrobiti. Provedenim aktivnostima ostvarili smo ishode predmetnog kurikuluma Matematike 5. razreda te više međupredmetnih tema.
učiteljica matematike i informatike Valentina Pajdaković