Prosinac je zakucao na vrata, a s njim i božićno raspoloženje. Školskim hodnicima zavladali su šareni orašari, a iz učionica su se začule prigodne pjesme. Knjižnica se prilagodila blagdanskom ozračju te učenike četvrtoga razreda pozvala na radionicu posvećenu Orašaru.
Tko je Orašar? Zašto je postao prepoznatljivi simbol božićnih blagdana? Je li on balet ili priča? To su samo neka od pitanja na koja su učenicima četvrtoga razreda odgovarale knjižničarke. Uvodni dio radionice Orašar u knjižnici započeo je povijesnim pregledom o figurici koja se danas nalazi ispod svake božićne jelke. Učenici su saznali da ga je popularizirao Petar Ilič Čajkovski kada je skladao istoimeni balet, a kasnije su napisane različite verzije priča prilagođenih djeci.
U središnjem dijelu radionice učenici su poslušali audio priču Orašar koju je napisao njemački pisac E. T. A. Hoffman, a zatim podijeljeni u skupine riješili križaljku kojom su provjerili razumijevanje odslušanoga. Inspirirani pričom nacrtali su svoje orašare, a u pozadini slušali glazbu iz baleta.
Mnoštvo veselih, šarenih orašara ispunilo je prostor knjižnice, a svoje su mjesto pronašli na panou podsjećajući da se najveseliji blagdan u godini polako šulja ispunjavajući dječja srca radošću.