Dana 14.3.2024. godine obilježava se Međunarodni dan matematike i Dan broja Pi. Obilježavanjem Međunarodnog dana matematike želimo povećati razinu svijesti o važnosti matematike, ne samo zato što se ona uči u školi, nego i zbog iznimno velike primjene u svakodnevnom životu, glazbi, umjetnosti, fizici, medicini, sportu, ali i u brojnim drugim područjima.
Matematika nam pomaže u razvijanju kreativnosti i analitičkih sposobnosti. Iako je matematika apstraktna znanost, važno je prepoznati njezinu ljepotu. Stoga vas potičemo da se svakoga dana barem na kratko posvetite matematici!
Pi je matematička konstanta koja danas ima veliku primjenu u matematici i fizici. Dan broja Pi obilježava se 14.3. jer je vrijednost tog broja približno 3.14 te se zbog toga slavi 14. ožujka. Obilježavanje Dana broja Pi započelo je 14. ožujka 1988. godine. Broj Pi također je poznat i kao Arhimedova konstanta ili Ludolfov broj.
Numerička vrijednost broja Pi, zaokružena na 64 decimalna mjesta, jest:
Pi = 3.14159 26535 89793 23846 83279 50288 41971 69399 37510 58209 74944 5923
Pi je iracionalan broj, što znači da je njegov decimalni zapis beskonačan neperiodički.
Još jedna važna poveznica s Pi danom je i rođendan Alberta Einsteina. Ovaj veliki znanstvenik rođen je 14. ožujka 1897. godine. Također, istog datuma rođen je i veliki matematičar Waclav Sierpinski.
Učenici sedmih i osmih razreda uz vodstvo nastavnice Anamari Rogić pripremili su zanimljive i kreativne plakate kako bi prigodno obilježili ovaj dan. Na plakatima se nalaze zanimljivosti o broju Pi, poznati Hrvatski matematičari, najpoznatije žene u matematici, poznati fizičar i matematičar Nikola Tesla, pogreške i paradoksi u matematici, matematika kroz prošlost i matematičke izreke. Izložba učeničkih radova postavljena je u holu škole.
Učenici 6. razreda, uz vodstvo nastavnice Valentine Pajdaković, izrađivali su projektne zadatke Količina oborina i Igraća kocka.
U projektnom zadatku Količina oborina učenici su imali zadatak pratiti i analizirati podatke o količini oborina za određenu mjernu postaju u Republici Hrvatskoj za 2022. i 2023. godinu, a koji su dostupni na službenoj mrežnoj stranici Državnog hidrometeorološkog zavoda. Prikupljene podatke trebalo je grafički prikazati višestrukim linijskim dijagramom, analizirati i izvesti zaključke, te rad upotpuniti općim geografskim obilježjima o promatranoj mjernoj postaji (regija, županija, nadmorska visina, položaj na geografskoj karti itd.). U ovom projektnom zadatku sudjelovali su svi učenici a svaki učenik analizirao je različitu mjernu postaju. Kao rezultat dobili smo prikaz podataka za klimatološki slična i vrlo različita područja u Republici Hrvatskoj. Neke od učeničkih radova izložili smo u holu škole. Ovim zadatkom, u širem smislu, želimo skrenuti pažnju na klimatske promjene kojima smo svjedoci u vremenu u kojem živimo.
U projektnom zadatku Igraća kocka učenici su provodili eksperiment višestrukog bacanja igraće kocke i bilježili frekvenciju dobivanja svakog pojedinog broja. Prikupljene podatke prikazivali su tablično i grafički, stupčastim dijagramom, te analizirali i izvodili zaključke. Dobiveni su zanimljivi rezultati, a neki od radova izloženi su ovom prilikom u holu škole.
Galerije učeničkih radova dostupne su ovdje Količina oborina i Igraća kocka .
Ovim interdisciplinarnim zadatcima ostvarili smo više ishoda kurikuluma Matematike, Geografije i međupredmetnih tema Učiti kako učiti, Primjena IKT-a i Održivi razvoj, te još jednom ukazali na važnost i široku primjenu matematičkih sadržaja u svijetu koji nas okružuje.
Pozivamo vas da pogledate izložbu naših učenika!
učiteljice Anamari Rogić i Valentina Pajdaković