Obilježili smo Europski tjedan programiranja (EU Code Week)

Europski tjedan programiranja je društvena inicijativa koja ima za cilj, na zabavan način, učenicima približiti programiranje i digitalnu pismenost. U našoj školi, Europski tjedan programiranja obilježavamo šestu godinu za redom, a ove godine obilježen je u razdoblju od 7.-22. listopada.

U obilježavanju su sudjelovali učenici 6.a i 6.b razrednog odjela koji su na nastavi Informatike učili kako programirati micro:bit uređaj, a koji su dobili na korištenje tijekom cijele školske godine. Da programiranje može biti zabavno pokazali smo projektnim zadatkom neobičnog naziva-Micropet. Učenici su imali zadatak izraditi digitalnog kućnog ljubimca (Micropet) koji komunicira s vlasnikom na osnovu ugrađenog programa. Micropet je u stanju odgovoriti na različite podražaje iz okoline (trešnja, naginjanje, okretanje u različitim smjerovima, pritisak na gumbiće itd.) te, slikovnom ili tekstualnom porukom, izraziti svoje trenutno raspoloženje ili aktivnost kojom je zaokupljen (sretan, tužan, umoran, uplašen, vježbam, spavam, itd.). Također, na osnovu  trenutne temperature u prostoriji u kojoj se nalazi, može obavijestiti vlasnika je li mu toplo, hladno ili vruće.

Zadatak se sastojao od više različitih aktivnosti. U prvoj aktivnosti učenici su izrađivali program za micro:bit uređaj putem online platforme Microsoft MakeCode. Program smo testirali na simulatoru, a potom ugradili u micro:bit uređaj.

Drugi dio zadatka, koji je zahtijevao praktične vještine, učenici su izrađivali za domaću zadaću. Kako bi Micropet zaista izgledao kao pravi kućni ljubimac, trebalo je osmisliti njegov vizualni identitet, izraditi model od kartona, te u isti ugraditi micro:bit uređaj. Kako Micropet izgleda na fotografijama pogledajte ovdje.

U posljednjoj aktivnosti učenici su snimili kratki video prikaz kojim su demonstrirali neke od programskih mogućnosti svojeg digitalnog kućnog ljubimca. Nastali su zanimljivi radovi koje su učenici podijelili na virtualnoj ploči. Također, pozivamo vas da  pogledate njihove video uratke ovdje.

Učenici su  pokazali zanimanje za ovaj zadatak te izrazili zadovoljstvo sudjelovanjem u aktivnostima, a vjerujemo da će iskustvo učenja i rada s konkretnim predmetima i uređajima učvrstiti stečena znanja programiranja. Osim toga, svrha ovog zadatka je potaknuti učenike na samostalno istraživanje mogućnosti primjene ovog jednostavnog mikrokontrolera, kako bi stekli znanja koja će u budućnosti lako primijeniti na složenija područja računalstva i robotike i iskoristi za razvoj tehnoloških procesa. Svim učenicima koji su sudjelovali u provedbi zadatka izdane su potvrde o sudjelovanju koje su učenici pohranili u svoj digitalni eportfolio.

Osim ostvarivanja ishoda kurikuluma Informatike iz domene Računalno razmišljanje i programiranje te Digitalna pismenost i komunikacija, ovim zadatkom ostvarili smo ishode međupredmetne teme Poduzetništvo. Zadatak predstavlja pojednostavljeni prikaz proizvodnog procesa izrade elektroničke igračke od ideje do konačnog proizvoda, ali i jednako važne marketinške prezentacije.

Zadatak za učenike pripremljen je i osmišljen prema ideji autora edukativnog portala Kidzcourse, koji nudi mnoštvo različitih ideja za rad s učenicima mlađeg uzrasta. Dodatni raznovrsni materijali, koje učenicima preporučujemo za samostalno učenje programiranja micro:bit uređaja dostupni su na mrežnom portalu  Izradi-Croatian Makers.

Više informacija o Europskom tjednu programiranja dostupno je na službenoj stranici Europe Code Week.

Svim učenicima koji su sudjelovali, kao i svim članovima obitelji koji su doprinijeli provedbi zadatka, zahvaljujem na  podršci i uloženom trudu.

 

Učiteljica  matematike i informatike Valentina Pajdaković

Podijeli
admin_kt-dizajn
admin_kt-dizajn
Skip to content