Dan sigurnijeg interneta obilježava se drugog dana drugog tjedna drugog mjeseca u godini, a ove godine je to 6. veljače. Dan sigurnijeg interneta obilježava se s ciljem promicanja sigurnijeg i odgovornijeg korištenja online tehnologija od strane djece i mladih širom svijeta. Aktivnosti obilježavanja Dana sigurnijeg interneta provodili smo tijekom proteklog tjedna.
Učenici 6.a i 6.b razrednog odjela, zajedno s učiteljicom Valentinom Pajdaković, učili su o zaštiti računala i programa, zlonamjernim programima, pozitivnim i negativnim digitalnim tragovima i elektroničkom nasilju. Neke opasnosti ne možemo izbjeći, ali možemo naučiti kako pravilno reagirati u pojedinoj situaciji kako bi se uspješnije obranili od raznih prijetnji te umanjili rizike od napada i neugodnih iskustava na mreži. Učenici su ponovili pravila pristojnog ponašanja na mreži, upoznali su interaktivne sadržaje dostupne na mrežnom portalu nacionalnog CERT-a Hrvatski naivci, koji na jednostavan i šaljiv način svim korisnicima interneta približava situacije različitih ugroza u mrežnom okruženju. Učenici su upoznali primjer lažne poruke elektroničke pošte koja sadrži elemente prijetnje, ucjene i zastrašivanja, kako bi u budućnosti znali prepoznati obrazac djelovanja cyber kriminalaca. Kao središnja edukativno-zabavna aktivnost obilježavanja Dana sigurnijeg interneta proveden je razredni Kviz o poznavanju pojmova iz sigurnosti interneta. Učenici su s velikim zanimanjem sudjelovali u kvizu, koji je imao natjecateljski karakter, a pobjedniku kviza uručena je i Diploma.
U holu škole postavili smo informativne plakate o pravilima ponašanja na internetu i digitalnim tragovima. Pozivamo vas da provjerite jesu li vaši digitalni tragovi pozitivni ili negativni, jer o njima ovisi vas vaš digitalni ugled. U narednom tjednu učenici će izrađivati digitalne radove na temu digitalnih tragova i elektroničkog nasilja te pripremiti virtualnu zbirku radova.
Skupina učenika 6.a razrednog odjela, u narednom periodu, sudjelovat će u međunarodnom eTwinning projektu No Cyber Bullying-Yes Well Being. Projekt je usmjeren na podizanje razine svjesnosti o elektroničkom nasilju, stjecanje znanja o sigurnosti u virtualnom okruženju, razvijanje komunikacijskih vještina te promociju virtualnog okruženja bez nasilja. Stjecanje znanja i stavova o digitalnoj sigurnosti i ponašanju na mreži obavezni su ishodi predmetnog kurikuluma Informatike i međupredmetne teme Primjena IKT-a.
Učenici 5.-8. razreda, zajedno s učiteljem Marinom Markanjevićem, sudjelovali su u izradi plakata o sigurnosti na internetu te proveli niz drugih aktivnosti na satu Informatike. Učenici 7. i 8. razreda plakate su izrađivali samostalno.
Svi plakati izloženi su u holu škole. Učenici su sudjelovali u online kvizu o sigurnosti na internetu, u organizaciji Centra za sigurniji Internet. Osim što su pokazali stečena znanja i naučili nešto novo, učenici su imali priliku osvojiti neku od vrijednih nagrada. Osim samog kviza i izrade plakata te današnjim generacijama jako zanimljive teme vezane uz sigurnost igranja igrica ili tzv. “gaming-a”, imali smo priliku svi zajedno popričati o korisnim i lošim stranama virtualnog svijeta odnosno interneta te samim time i igranja igrica.
S učenicima 5. i 6. razreda raspravljalo se o tome kako se trebamo ponašati na internetu, koje igrice igraju te imaju li njihovi roditelji uvid u mrežne stranice koje posjećuju.
Učenici 7. i 8. razreda izrađivali su i virtualne plakate, pri čemu je naglasak stavljen na timski rad i raspodjelu uloga u zadatku (pozicija naslova, dizajn fonta slova, crtanje grafičkih oznaka te osmišljavanje i pisanje teksta). S učenicima 7. i 8. razreda razgovaralo se o tome na koji način najčešće koriste internet i igrice, koja im je motivacija za iste te kako se pritom osjećaju, jesu li ikada doživjeli nešto negativno poput govora mržnje i/ili e-nasilja te smo raspravljali o prijedlozima za suzbijanje istoga. Tako smo na kraju došli do zaključka kako bismo svi trebali racionalno i u zdravoj mjeri koristiti blagodati tehnologije odnosno interneta te maksimalno iskoristiti dobre strane istoga, a smanjiti one loše. Ne smijemo ni izostaviti glavni slogan „Gejmaj sigurno – zajedno za bolji Internet. Sve u svemu tema je bila zanimljiva i definitivno nije bilo dosadno, o čemu svjedoče radovi učenika.
Svim učenicima i dalje je dostupan online kviz Potraga za boljim i sigurnijim internetom , te pozivamo sve koji se još nisu uključili da to učine narednih dana. Svim učenicima koji uspješno riješe kviz i predaju odgovore bit će izdana Diploma od strane organizatora kviza – udruge Suradnici u učenju. Također, na stranicama iste udruge dostupna je igra Interland koja garantira dobru zabavu i puno novih znanja o digitalnoj sigurnosti.
učitelji Informatike Valentina Pajdaković i Marin Markanjević