1. Pažljivo slušam na satu.
Ako aktivno sudjelujem na satu, nastava postaje zanimljivija, a nakon škole imam više slobodnog vremena.
2. Vježbam vlastiti govor.
Govorim glasno i jasno. Prije nego što počnem davati odgovor, saslušam pažljivo učiteljevo pitanje i gledam direktno učitelja a ne negdje na stranu. Ako ne razumijem pitanje, ne sramim se reći: oprostite, možete li ponoviti?
3. Stalno vježbam čitalačke vještine.
Vježbam čitanje svaki dan. Čitam sve što stignem od tekstova na internetu do časopisa i lektire. Ako često i puno čitam, ubrzati ću svoje čitanje i time ću u manjem vremenu uspijevati pročitati više i bolje zapamtiti pročitano.
4. Koristim posebnu bilježnicu u koju upisujem zadaće i nadolazeće testove.
Budući da svake školske godine imam više za učiti i pisati, koristim planer kako nešto ne bih zaboravio/la. U planeru su mi crvenim flomasterom napisani i svi testovi koji slijede, tako da nad njima imam preglednost.
5. Moj radni stol je uredan.
Uredan stol potiče na učenje. Budući da se teško snalazim na stolu na kojemu ne mogu naći stvari, jer su porazbacivane, svaki dan brzo pospremim svoj stol. Na radnom stolu ne držim igračke ili časopise, jer mi odvlače pažnju od učenja.
6. Imam plan vremena kada pišem zadaću.
Ubrzo nakon kratkog odmora od škole, počinjem pisati zadaću u točno određeno vrijeme koje je predviđeno za učenje i pisanje zdaća. Tijekom toga vremena svi znaju da sam zauzet/a i ne smetaju me u radu.
7. Imam plan rasporeda pisanja domaće zadaće.
Prije svake domaće zadaće napravim kratki plan kojim redoslijedom ću učiti pojedine predmete. Plan napravim tako da počnem sa lakšim i manjim zadaćama, a onda idem na teže. Tako dobivam dojam da više predmeta rješavam u kraćem vremenu i motivacija mi raste.
8. Napravim pauzu tijekom učenja i pisanja zadaće.
Znam da moj mozak nije stroj koji će učiti i raditi bez prekida. Zato pravim kraće pauze u kojima se odmaram od učenja. Trudim se ipak da te pauze ne traju duže do 10-15 minuta, kako ne bih izgubio/la previše vremena ili odlutao/la u neku drugu aktivnost i zaboravio/la na zadaće i učenje.
9. Ne odvraćam pažnju od zadaće i učenja.
Iako je to najteže, trudim se zadržati pažnju na onome što učim. Ako osjetim da sam zaista umoran/na od učenja, napravim malu pauzu, ali brzo opet nastavim. Za svaku zadaću koju napišem i naučim bez odvraćanja pažnje, nacrtam sebi u bilježnicu za zadaće jedan smiley.
10. Posebno vrijeme planiram za učenje prije ispita.
Svjestan/na sam da moram ponavljati gradivo kako ga ne bih zaboravio/la. Zato svaki dan odvajam malo vremena za ponavljanje gradiva iz kojega uskoro slijedi pismeni ispit. Na taj način izbjegavam stres i naporno učenje na brzinu pred ispit.
11. Primjenjujem tehnike lakšeg zapamćivanja.
Ako nešto ne mogu zapamtiti, koristim tehnike lakšeg zapamćivanja, kao što je mentalna mapa. Također bojama ističem što je važno, kako bi to bolje vidio i zapamtio.
12. Ako ne uspijevam nešto shvatiti ili naučiti, ne obeshrabrujem se.
Ako zaista imam poteškoća u svladavanju gradiva, ne ustručavam se pitati učitelja/icu da mi dodatno objasni, ili zatražiti pomoć od učenika koji su možda razumjeli gradivo. Znam da svatko ima svojih prednosti i nedostataka i da ću ja sigurno u nečemu drugome, u čemu sam dobar/a, moći pomoći drugima.