Učenici petog razreda u prvome polugodištu uče o prapovijesti, najdužem razdoblju u prošlosti čovjeka. Prapovijesni čovjek nije poznavao pismo, ali je zato usavršio vještine uz pomoć kojih je uspijevao sve bolje živjeti. Izrađivao je koplja uz pomoć kojih je u skupinama lovio krupne životinje poput mamuta i vunastih nosoroga. Kamen je bio osnovni materijal od kojega su izrađivali sjekire, čekiće, noževe i ostalo oruđe. U mlađe kameno doba lovio je uz pomoć luka i strijele, evolucionarnog izuma koji je omogućio lov sa sigurne udaljenosti.
Domaća zadaća iz Povijesti petašima se ovoga puta jako svidjela i svi su je oduševljeno prihvatili. Zadatak je bio pokušati izraditi oruđe ili oružje poput onoga kojeg su izrađivali praljudi. Pri tome su trebali, koliko god je moguće, koristiti prirodne materijale i tehnike. U izradu zadaće su se uključili očevi i djedovi, a pomagala je poneka majka i baka. Tražilo se drvo po šumama, komad stare kože, brusio se i glačao kamen… Dodana vrijednost proizvodu bilo je druženje s bližnjima, razvoj drevnih vještina, razvijanje mašte i kreativnosti.
Svoje su zadaće učenici ponosno donijeli u školu i pokazivali jedni drugima. Birali smo najbolje krašenu praćku, a na školskom su igralištu isprobali čija strijela/koplje brže i dalje leti. Tako je proletio sat Povijesti, a učenici su poželjeli još poneku ovakvu zadaću.
Učiteljica Danijela Orešković Gladović