Dan umjetne inteligencije obilježavamo 18. svibnja kako bi skrenuli pažnja na brzi razvoj umjetne inteligencije i njezin velik utjecaj na obrazovanje i svakodnevni život. Umjetna inteligencija nepovratno mijenja svijet u kojem živimo. Ono što se prije samo nekoliko godina činilo nemoguće danas postaje naša stvarnost.
Dostupnost algoritama umjetne inteligencije u javnoj domeni otvara mnoga etička pitanja i treba nas navesti na razmišljanje o pozitivnim i negativnim učincima korištenja istih. Hoće li algoritmi umjetne inteligencije zamijeniti učitelje, slikare, skladatelje, pisce, dizajnere, recepcionere, kuhare i mnoga druga zanimanja ? Hoće li prednosti umjetne inteligenciji nadmašiti njezine nedostatke ili će se u budućnosti dogoditi suprotno? Jesmo li svi skupa u prikrivenoj opasnosti od umjetne inteligencije, koje za sad nismo svjesni ili smatramo da je taj trenutak još jako daleko? Pitanja su to na koja nemamo jednoznačne odgovore, ali ih je potrebno osvijesti i kod učenika razviti kritički stav.
Obilježavanje Dana umjetne inteligencije jedna je od aktivnosti planirana školskim projektom „Kodiraj, igraj se i pleši“. U tu svrhu u matičnoj školi postavljena je izložba vizuala na temu Trokut, koji su nastali korištenjem alata umjetne inteligencije (AI art Generatora Fy! Studio). Izložba predstavlja prikaz jednostavnijih mogućnosti umjetne inteligencije na području slikarstva. Dovoljno je zamisliti ideju, a algoritmi umjetne inteligencije, na temelju ulaznih parametara, našu ideju pretvaraju u vizualnu stvarnost.
Pozivamo učenike da obrate pažnju na izložene vizuale te s učiteljima Informatike rasprave o utiscima i pitanjima koja su se pojavila nakon toga. Tko je zapravo autor radova ? Može li umjetna inteligencija slikati bolje od profesionalnog slikara ? Koliko vremena je potrebno umjetnoj inteligenciji za izradu jednog takvog rada ? Tko je „naučio“ umjetnu inteligenciju stvarati umjetnička djela ? …
U periodu do kraja školske godine učenici viših razreda na nastavi Informatike raspravit će o dosadašnjim iskustvima u korištenju umjetne inteligencije te istražiti neki od jednostavnijih alata.
Ovim aktivnostima ostvarujemo ishode učenja kurikuluma Informatike i međupredmetnih tema Osobni i socijalni razvoj i Primjena IKT-a.
učiteljica matematike i informatike Valentina Pajdaković